Om föreningen

Brf Loket 8
Sankt Eriksplan 13, 113 20 Stockholm

Bostadsrättsföreningen Loket 8, äger fastigheten och tillhörande mark mitt på Sankt Eriksplan med adress Sankt Eriksplan 13 i Gustav Vasa församling i Stockholm.

Huset byggdes 1929 och förvärvades av föreningen 2008. Föreningen omfattar 19 lägenheter med bostadsrätt, 1 lägenheter med hyresrätt samt 4 lokaler med hyresrätt.

Fastigheten är 9 våningar högt, från våning -3 (gårdsplan) till våning 5.
Ingång sker via St Eriksplan på våning 0 (gatuplan).

KABEL-TV & INTERNET
Bredband via Ownit (1000/1000Mbit), obligatorisk avgift om 169 SEK/mån för alla medlemmar (ej hyresgäster).
Grundutbud av TV finns tillgängligt via Comhem.

SOPRUM
På våning -2 finns soprum tillgängligt där boende kan källsortera kartong, papper, plast, glas, metall samt batterier.
Hushållssopor kastas via sopnedkast vid porten/gatuplan.

CYKELRUM
Cykelrum finns tillgängligt på våning -2, intill soprummet, och är smidigt tillgänglig via varuhiss till St Eriksplan (obs! ej samma hiss som i trapphuset).

TVÄTTSTUGA
Fräsch tvättstuga med 2 tvättmaskiner, 1 torktumlare, 1 torkskåp samt mangel. Tidsbokning görs via lista som finns i tvättstugan.

FÖRRÅD
Varje medlem har ett tillhörande förråd (vind eller källare). Förråden är inventerade av styrelsen.

INNERGÅRD
På gårdsplan (våning -4) finns en lummig innergård med tillhörande trädgårdsmöbler. Innergården är fri att använda för samtliga boende.